Başkan Gök; Kıymetli hemşerimize destekleri için çok teşekkür ediyor
Hayvan Sağlığının Korunması İçin Sahada Denetim
Tarım ve Orman Bakanlığı Hayvancılık Genel Müdürlüğü tarafından 2026 yılı içerisinde Sivas’a sevk edilen ithal hayvanlara yönelik denetim ve kontroller gerçekleştirildi. Bakanlık ve İl Tarım ve Orman Müdürlüğü teknik personellerinin katılımıyla yürütülen çalışmalarda hayvan sağlığı ve kayıt sistemleri detaylı şekilde incelendi.
Şarkışla, Gölova, Hafik ve Merkez ilçelerinde gerçekleştirilen denetimlerde, ithal hayvanların sağlık durumları, kimliklendirme işlemleri, sevk belgeleri ve kayıt sistemleri kontrol edildi. Yapılan incelemelerde ilgili mevzuata uygunluk değerlendirilirken, üreticilere de bilgilendirmelerde bulunuldu.
Hayvan Sağlığı Öncelikli Hedef
Denetimlerde, hayvan hastalıklarının önlenmesi ve sürü sağlığının korunmasına yönelik uygulamalar titizlikle incelendi. Teknik ekipler tarafından gerçekleştirilen kontrollerde, hayvanların kayıt altına alınması ve izlenebilirliğinin sağlanması konularına da özel önem verildi.
Yetkililer, güvenilir hayvansal üretimin sürdürülebilmesi için hayvan hareketlerinin düzenli şekilde takip edilmesinin büyük önem taşıdığını ifade etti.
Sürdürülebilir Hayvancılığa Katkı
Bakanlık tarafından yürütülen denetim faaliyetlerinin temel amacının hayvan sağlığını korumak, üreticilerin kayıtlı üretim sistemine uyumunu artırmak ve sürdürülebilir hayvancılığı desteklemek olduğu belirtildi.
Yapılan kontroller sayesinde hem üreticilerin hem de tüketicilerin korunmasının hedeflendiği ifade edilirken, hayvancılık sektöründe kalite ve güvenilirliğin artırılmasına yönelik çalışmaların kararlılıkla sürdürüleceği vurgulandı.
Denetimler Devam Edecek
İl genelinde gerçekleştirilen denetimlerin belirlenen program çerçevesinde devam edeceği belirtilirken, hayvan sağlığı ve güvenilir üretim konusunda herhangi bir aksaklığa izin verilmemesi için saha çalışmalarının aralıksız sürdürüldüğü kaydedildi.
Haber: H. YAVUZ CANPOLAT